Välkommen till Korskyrkan!

Gudstjänst varje söndag klockan 11.00.

Vår verksamhet

Vi som församling  vill vara en varm och utåtriktad församling som älskar både Jesus och människor.  Du är varmt  välkommen att besöka församlingen  under de tillfällen som vi har sammankomster. Klicka på "Gå till kalender" för att se aktuella händelser och verksamheter.

Den som segrar skall alltså bli klädd i vita kläder, och jag skall aldrig stryka ut hans namn ur livets bok utan kännas vid hans namn inför min Fader och hans änglar.

Uppenbarelseboken 3:5

Korskyrkan Gävle är en lokal församling belägen i
centrala Gävle. Vi bygger vår tro och världsåskådning på en evangelisk bibelsyn. Vi tror att Gud, genom Jesus Kristus, har öppnat vägen för människor att tro, omvända sig och ta emot frälsning. Frälsningen är starten på ett liv i lärjungaskap där vi följer Jesus, och vi tror att detta bäst utförs tillsammans i gemenskap. Därför samlas vi regelbundet och har gudstjänst varje söndag klockan 11.00. Vi välkomnar alla att vara med.

Varmt välkommen!

Kontakta oss

Kontakta oss gärna för mer information om våra gudstjänster, själavård och barn- och ungdomsverksamhet.

Plats

Sverige