Årsmötet

IMG_2506Vilken Gudstjänst vi var med om i söndags (31/1). Kyrkan var så gott som full både i kyrksalen och på läktaren. Vi fick den stora förmånen att döpa 3 syskon till Jesus!

Kevin delade lite ur verksamhetsberättelsen och om året som gått. Våran kock Jonas lagade sedan lunch åt alla närvarande efter gudstjänsten och över 90 portioner gick ut.

Under årsmötet lästes verksamhetsberättelsen i sin helhet upp där Göran,Kevin & Robin turades om att läsa de olika styckena. Vi kan glädjas åt att under 2015 fick vi döpa 30(!!) personer till kristus

Församlingen står  inför en spännande tid där vi ser tillväxt på en rad områden vilket resulterat i att vi börjar växa ur vår kyrka. Vi ser behovet av att se oss efter nya lokaliteter och börja samla in medel för detta.

Vi beslutade även att anställa Kerstin Lindqvist barnledare på 50%, f.om. 1/3 . Vi är så glada att ha Kerstin med oss i det så viktiga barnarbetet!

Vi fick även glädjen att avskilja Kevin David och Thomas & Lena Mårtensson till Äldste i församlingen. Vi är så tacksamma för att vi har dessa pelare i vår församling.