Första Augustibrevet

Och vips så var vi inne i Augusti. Sommaren har flugit fram!

Vi märker bl.a i verksamheten att sommaren börjar lida mot sitt slut då en del aktiviteter får sin uppstart. Denna vecka startas ex. soppköket upp igen efter ett par välbehövliga veckors uppehåll.

Under sommaren har vårt fantastiska team storstädat kyrkans lokaler, golven både i församlingsvåningen och i ungdomsrummet har bonats, och det var välbehövt!

Vidare kan vi berätta att vi beställt hem en prov-stol från en leverantör som skulle ha kommit för ett par veckor sedan, men som fastnade i transporten. Vi hoppas att denna stol kan komma fram inom nästa vecka. Om styrelsen finner stolen tillfredställande kommer beslut tas om att ta hem stolar för att ersätta våra uttjänta bänkar. Vi tackar för att ni visar sådant tålamod i denna fråga.

Det är med stor förväntan vi ser fram emot vad hösten har att erbjuda! Om du känner att du vill engagera dig på något plan i församlingens olika delar, tveka inte att höra av dig till oss!Det kan vara alltifrån att hjälpa till i söndagsskola,sitta med i teknikteam, förvaltningsråd,städteam, ja, områdena är många!  Kontakta någon av våra pastorer, eller säg till någon av mötesvärdarna i kyrkan Klicka här för kontakt