Jesus Paid it all

“Jesus har gjort allt, priset är betalt, lossat mig från syndens band han gjort mig vit som snö”

Vi kliver precis ur vår som kyrkas största högtid, Kung Jesus betalade det ultimata priset när han dog för våra synders skull. Han kom till en fallen jord, han kom för att betala priset till människor som ännu inte hade tagit emot honom som frälsare. På ett kors led han och utgav sig själv, “Ty så älskade Gud hela världen att han utgav sig enfödde son” Människan föll i och med Eva och Adam och detta var priset.

Rom 3:23 säger att “Alla har syndat och förlorat gemenskapen med Gud” och vidare säger Luk 19:10 “Människosonen har kommit för att söka upp och frälsa det som var förlorat”

Det är med stor tacksamhet som vi lämnar påsken bakom oss och går in i April med allt vad det innebär. I vår församling har vi även under påskhelgen stått värd för en Eritriansk konferens som anordnades mellan 24e-27e Mars, Konferensen har gått bra och vi har fått samlas till gemenskap och Guds ord.