Joybells Gospelkonsert 8e Oktober 18:00

Den 8e Oktober klockan 18:00, i Hedvigslundskyrkan har vi den stora glädjen att ekumeniskt tillsammans med Betlehemskyrkan och Hedvigslundskyrkan inbjuda till gospelkonsert med

Joybells.

joybells-affisch277kJoybells är gospelkören som startade 1963 i Immanuelskyrkan i Örebro med syfte att sprida det glada budskapet om Jesus. Man skriver själva på sin hemsida att “Joybells främsta mål har alltid varit att dela med sig av det glada budskapet om Jesus till alla människor. Vi tror att en gospelkör bäst sprider det budskapet genom att inte bara låta det vara en musikstil utan också en livsstil”. Under åren har kören hunnit släppa 9 skivor varav den senaste hade premiär på midsommar 2015 ute på Torpkonferensen, en skiva som lovordats genom hela landet.

Vi har nu glädjen att gemensamt som frikyrkor i Gävle med stöd från Bilda få bjuda in till denna kväll med mycket musik, glädje och ekumenik.

Det är fri entré men vi kommer att ta upp en frivillig gåva under konserten. Allt eventuellt överskott kommer att skänkas till hjälpen för Syriens barn.

Detta är en kväll du inte vill missa, eftersom det inte går att köpa biljetter, och då det är begränsat antal platser ( ca 350) är det först till kvarn som gäller. Café Pause kommer hålla öppet efter konserten.

För mer information och för att berätta att just du är sugen att närvara kika in på vårt facebook evenemang! 🙂 Klicka här
Varmt välkommen!