Juletid

Tiden går så fort. Om jag får ges möjlighet att bli något personlig så går den så fort att jag knappt hinner med att uppdatera vår hemsida.

Året börjar lida mot sitt slut, och vi kan få se tillbaka på ett fantastiskt år. Vi har sedan ett par veckor fått nya stolar till församlingen, vilket lyft! Det slog, mig när jag besökte en kyrka för ett tag sedan och jag såg deras fina, hela och rena bänkar, att vilken välsignelse det är att vi haft slitna bänkar, för det betyder ju att dom använts. Det är med stor tacksamhet vi nu säger välkommen till våra nya sköna stolar. Responsen har varit jätte fin och jag tror att dom flesta i församlingen är nöjd med resultatet.

Vi har som församling haft den stora glädjen att döpa ett 50+ antal människor till kristus. Människor som fått ett personligt möte med Jesus. Det är  helt fantastiskt att vi som församling fått nåden att vara med om det. Fjärde advent avslutades med ett julspel av söndagsskolan. Vilken glädjens gudstjänst, och så roligt att se så många barn från så många olika nationaliteter.

Korskyrkan önskar er alla en välsignat god Jul!

“Var glad, var glad, och hylla din konung och Gud”