När Gud får vidröra

imageVilken Söndag vi var med om! Samuel Liljeblom gästade oss med ett fantastiskt budskap och en frisk injektion in i vår församling. Samuel predikade bl.a om att vi är kallade att regera och härska, hur gud i sin skapelse i 1Mos 1:26 “låt oss göra människan till vår avbild lika oss, de ska råda över havets fiskar och himlens fåglar,över boskapsdjuren och hela jorden” Ett löfte som får sin kallelse åter vid korset, hur Jesus krossade ormen (satans)huvud och kallar oss att inte vara rädda för ondskans makter eftersom igen makt på himmel eller jord rår över namnet Jesus. Guds ande var starkt utgjuten i eftermötet, många fick starka Gudsmöten.

Utöver Predikan fick vi även den stora glädjen att döpa 3 människor, 2 st ett syskonpar, är frukten av vårt växande ungdomsarbete, och en av våra medlemmar sedan tidigare som i bänkraden besegrade sin kamp om dopet och valde att döpa sig, Halleujha! Som om detta inte var nog välkomnade vi även in 2 nya medlemmar in i församlingen.

Vi som församling kan ju inget annat än att glädjas åt den nåd att vår församling växer, människor blir frälsta och får möta Guds kärlek.

Det är med stor tillförsikt och förväntan vi ser mot framtiden.image (7)

Allt gott och Guds rika välsignelse önskar vi i korskyrkan dig!