Vårtecken

Tänk vad tiden flyger fram. Det känns som det inte var länge sedan som vi firade Jul och nu går vi in i Mars. Det är en härlig tid att verka och bygga församling i. Vi ser  hur människor kommer till oss och får möta Gud.

Vid ett par Onsdagskvällar har vi haft den stora glädjen att döpa människor till kristus. En onsdagskväll skulle en man döpas, och när han hade döpt ställde sig en kvinna upp,så gripen av Gud att hon ville bli döpt där på plats, Hallelujha!

Gud är så god, och han har en plan med ditt liv! Rom 1:16 säger “Jag skäms inte för evangeliet, det är den Guds kraft som räddar var och en som tror”. Vi ser i vår församling hur människor från förtryckta länder som flytt för sina liv till Sverige får höra talas om Jesus, och det pris han betalat för dig och mig, och den naturliga reaktionen på detta är dom låter döpa sig till kristus!

I helgen som var så var vår föreståndare och pastor Göran Oscarsson iväg till Östervåla och hade en predikohelg, och han berättade över en kopp te för mig hur Guds ande var starkt utgjuten, vi hoppas att Göran berättar mer om sin helg nu på Söndag när han predikar för oss.

Hoppas vi ses i kyrkan, kom en stark förväntan på att Gud vill möta med dig!

/ R.S