Insamling till ny kyrka

Vilken härlig Söndags Gudstjänst vi var med om. Det var en ren fröjd att se kyrkan så välfylld. Benitte berättade innan mötet att hon gjort iordning för 160 personer att ta emot nattvard, och nog gick nästintill alla åt.

Vi gläds med att kyrkan växer, och inte bara på våra Söndagsmöten, utan på alla plan. Vårt ungdomsarbete får inte längre plats i Ungdomsrummet utan har nu på fredagkvällarna efter gudstjänsten fått flytta ner till källarvåningen för att få plats med alla ungdomar. Våran Söndagsskola växer och däri har vi framtiden för församlingen.

Efter ett beslut på årsmötet har vi nu på allvar tagit nästa steg mot en ny kyrka. Nämligen att spara inför den, 2 Kor 16:2 säger “På första veckodagen skall var och en av er hemma lägga undan och samla ihop vad han lyckats spara, så att insamlingarna inte sker först vid min ankomst”. Vi ska inte stå vid den dag då vi ska börja bygga och då börja samla in medel för bygget, utan vi ska i god tid börja denna insamling.

Inledningsvis så har vi öppnat upp ett till swish-nummer det finner du här. Detta konto kommer vara ständigt öppet för din gåva, men vi kommer också satsa på att kvartalsvis ordna med möte där vi tar upp ett stort offer för vår nya lokal. Vår bön är att vi som församling skall kraftsamla och gå i tro!

I övrigt kan vi meddela att vi tittar på att köpa in nya stolar, och vi har varit i kontakt med ett par olika leverantörer, betänk även denna kraftsamling när du ger din frivilliga gåva till församlingskassan.

Med frid och välsignelse in i den nya veckan!